Rige entertainments

in 2012 heb ik gewerkt als grafisch vormgever voor Rige entertainments. Voor dit bedrijf ontworp ik veel verschillende uitingen.
Ik ontworp o.a. Socialmedia uitingen, Logo’s, Merchandise, Albumcovers en meer.
Op deze pagina vind je een paar verschillende projecten die ik heb gemaakt terwijl ik werzaam was voor dit bedrijf.
Rige shop
Logo ontwerp & Webdesign
Rige Shop

Rige Entertainment BV is in 1990 begonnen als partypromotor / artiestenbureau en is uitgegroeid tot het grootste hardcore ondergrondse distributiebedrijf. Rige is een distributeur, platenmaatschappij, feestorganisatie, boekingsbureau en heeft de oudste en grootste hardcore on-line winkel van de wereld.

Voor alles werd het zelfde logo gebruikt. Dit werd op ten duur verwarrend en moest dus anders.
Voor de online webshop heb ik een passend ander logo voor gemaakt. Maar wel zo dat ‘Rige Entertainment’ herkenbaar blijft. Ook de webshop heb ik mogen her-ontwerpen in 2012
DJ SRB
Logo redesign & Merchandise
SRB Logo restyle

DJ SRB is een van de artiesten die onder het platenlabel van Rige entertainments valt.
Jarenlang gebruikt hij het zelfde logo. Dit logo had geen strakke lijnen of duidelijke mooie details.
Ik vond dat dit beter kan en heb dit logo gerestyled met succes.
Sinds 2012 wordt het nieuwe logo van SRB voor alles gebruikt.
Oorspronkelijke logo

Het oorspronkelijke logo van SRB is volgens mij al zo oud als dat dj SRB actief is als DJ.

Naar mijn idee is het orgineel afkomstig van een bestaande afbeelding of tekening die vervolgens is ge-”lifetraced“ (tegenwoordig bekend als “image trace”)

Image trace is een optie in Adobe Illustrator die ervoor zorgd dat pixels om worden gezet naar vector. Maar bij een laag kwaliteit aan afbeelding wordt het vector bestand vaak niet mooi of strak of zelfs herkenbaar.
Zelf denk ik dat dit is gebeurd met het oorspronkelijke logo.
Gerestyled logo

Omdat SRB steeds bekender werd in de muziek wereld vond ik dat oorspronkelijke logo een update mocht hebben.

Ik heb daarom expres geen gebruik gemaakt van de optie “image-trace”. Maar het tegenover gestelde, namelijk: handmatig nagemaakt met verbeterde,sterkere en strakkere details!

Doordat ik deze handmatig na heb gemaakt kon ik evt. als nodig, elementen toevoegen, verbeteren of verwijderen.

Het eindresultaat is een groot succes. Het logo is gaver, strakker, gedetaileerder en beter te gebruiken.
DJ The Vizitor
Logo ontwerp & Merchandise
The Vizitor logo ontwerp

In het jaar dat ik bij Rige entertainments begon te werken werd DJ the vizitor steeds bekender.
Hij had daarom een herkenbaar maar vooral uniek logo nodig.
tot dit logo gebruikte hij altijd het “waarschuwing explosief”-teken. Dit omdat zijn muziek en hij zelf als “explosief” wordt ervaren.
Zijn wens was ook om dit herkenbaar te houden in zijn logo.
SRB & The Vizitor
Logo merge
DJ SRB & DJ the Vizitor Logo merge

Beide Dj’s wilde gaan samen werken aan een album.
Voor dit project moeste beide Dj’s evenveel aan bod komen waaronder ook hun logo’s
We hebben er voor gekozen om hun logo’s voor dit project daarom te gaan samenvoegen tot één logo
Energy drinks
Merchandise
Artiesten energy drinks

Voor de webshop (www.rigeshop.nl) kreeg ik de opdracht om unieke energy blikjes te ontwerpen voor verschillende artiesten/groepen.